Link sponsorowany
LINK SPONSOROWANY
To reklama w postaci tekstu wyświetlanego w wyróżnionym miejscu wśród wyników wyszukiwania, pojawiających się po wpisaniu w wyszukiwarce przez internautę danego zapytania. Reklama rozliczana jest na podstawie ilości kliknięć wykonanych przez użytkowników w link reklamowy, który powoduje przekierowanie do strony docelowej – Cost Per Click.
Głównym założeniem reklamy linków sponsorowanych jest promocja, zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Reklama kierowana tylko do tych internautów, którzy w danym momencie poszukują za pomocą wyszukiwarki informacji na temat produktów i usług, które Firma chce reklamować.
Linki sponsorowane są formą reklamy, którą można przygotować w ciągu krótkiego czasu 1-2 dni i uruchomić zgodnie z terminem startu promocji w przeciwieństwie do wyników organicznych pozycjonowania strony, gdzie na wynik oczekuje się kilka miesięcy.
Reklama odpowiada na określone potrzeby użytkowników. Oznacza to, że reklama pojawi się wyłącznie tym osobom, które w oknie wyszukiwarki wpiszą interesujace ich zapytanie.
W zależności od przynoszonych efektów i potrzeb reklamodawcy, kampania może być elastycznie modyfikowana, poprzez:
-
zmianę budżetu kampanii
-
dodanie/wstrzymanie słów kluczowych
-
modyfikację lub dodanie kolejnych tekstów reklamowych
-
zmianę stron docelowych kampanii